Jak odzyskać bon turystyczny

Jak odzyskać bon turystyczny

Otrzymanie bonu podróżnego może być świetnym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy na następnej podróży. Ale jeśli chcesz odzyskać swoje pieniądze, musisz wiedzieć, jak to zrobić.

Czy można uzyskać pełny zwrot pieniędzy za lot, który nie podlega refundacji?

Uzyskanie pełnego zwrotu pieniędzy za bilet lotniczy bez możliwości zwrotu może być trudne. Linie lotnicze mają ścisłe zasady dotyczące odwołań, opóźnień i zwrotów. Istnieją jednak pewne wyjątki.

United Airlines i Delta oferują pełny zwrot pieniędzy, jeśli u Ciebie lub Twojego towarzysza podróży zostanie zdiagnozowana poważna choroba. Te linie lotnicze oferują również zwrot kosztów w przypadku śmierci bliskiego członka rodziny.

Niektóre linie lotnicze zrzekają się opłat za zmiany w taryfach bezzwrotnych. Niektóre linie lotnicze przyznają także kredyt na poczet przyszłego lotu. Zmiany te muszą nastąpić co najmniej godzinę przed lub po zaplanowanym czasie.

Ponadto możesz otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli nie możesz lecieć. Większość linii lotniczych przebukuje Cię na inny lot, ale bilety standby nie gwarantują dotarcia na czas.

Niektóre linie lotnicze zwracają koszty bagażu, opłat za miejsce i dopłat. Powinieneś sprawdzić na stronach internetowych linii lotniczych szczegóły dotyczące sposobu dokonywania tych zwrotów.

Jeśli musisz odwołać swoją podróż, będziesz musiał skontaktować się bezpośrednio z linią lotniczą. W większości przypadków będziesz musiał najpierw zapłacić. Jeśli zarezerwowałeś bilet przez biuro podróży, może być łatwiej uzyskać zwrot pieniędzy. Będziesz musiał przedstawić dowód choroby lub śmierci.

Istnieje również wiele specjalnych okoliczności, które unieważniają zasadę braku zwrotu pieniędzy przez linie lotnicze. Jeśli masz nagły przypadek medyczny, taki jak poważna infekcja, lub Twoje dziecko ma nagły przypadek medyczny, możesz mieć prawo do zwrotu pieniędzy.

Możesz sprawdzić stronę internetową linii lotniczych, aby uzyskać najbardziej aktualne informacje dotyczące zwrotu kosztów biletu lotniczego. Ponadto, możesz zadzwonić bezpośrednio do linii lotniczej, aby dowiedzieć się o najnowszej polityce zwrotu kosztów.

Amerykański Departament Transportu reguluje zasady dotyczące biletów lotniczych. Przepisy dotyczą zarówno lotów krajowych, jak i międzynarodowych.

COVID-19 nacisk na linie lotnicze, aby wyeliminować daty ważności

Kilka linii lotniczych wybrało drogę stowarzyszenia handlowego, a inni poszli drogą tymczasowej karty kredytowej. Choć branża lotnicza z pewnością została dotknięta recesją i kilkoma katastrofami zdrowotnymi, nie wiadomo jeszcze, kiedy i jak długo te problemy ustąpią. Jak w przypadku większości branż, branża przechodzi metamorfozę i choć nadal jest to walka linii lotniczych z gospodarką, to mało prawdopodobne jest, że przewoźnicy sprzed lat będą tymi jutrzejszymi. Niemniej jednak jest oczywiste, że przemysł lotniczy będzie musiał dostosować się do zmienionego porządku świata. Ci, którzy latają po niebie od dziesięcioleci, będą prawdopodobnie zaskoczeni tym, jak bardzo zmienił się biznes lotniczy.

W najbliższych miesiącach branżę może czekać poważny remont, ale na razie dobrą wiadomością jest to, że podróżni mogą spodziewać się znalezienia swojego ulubionego przewoźnika w wielu tych samych miejscach, co wcześniej. Co więcej, nowe usługi lotnicze będą ograniczone tylko przez presję konkurencyjną zatłoczonego rynku. Niektórzy przewoźnicy będą nadal obniżać ceny, podczas gdy inni będą musieli dokonać trudnego wyboru między cięciem kosztów a cięciem narożników. Jest prawdopodobne, że w ciągu najbliższych kilku lat znajdziemy najlepsze i najgorsze w wielu różnych branżach. Podczas gdy przemysł lotniczy może stanąć przed najtrudniejszymi wyzwaniami, kilku dyrektorów linii lotniczych zauważyło, że ich stewardesy są nieśpiesznymi bohaterami branży.

Branża lotnicza z pewnością została dotknięta kilkoma poważnymi katastrofami zdrowotnymi w ciągu ostatnich kilku lat, w tym epidemią grypy w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Jednak branża pozostaje w dużej mierze nieprzygotowana na przyszłość, w której pojawi się ponad dwa tuziny nowych linii lotniczych, z których kilka już obniżyło ceny w nadziei na zdobycie części lukratywnego udziału w rynku. Niemniej jednak, oczekuje się, że branża w końcu wymyśli zwycięską formułę, aby poradzić sobie z tymi zmieniającymi się czasami.

Przepisy DOT dotyczące automatycznych zwrotów

Przepisy DOT dotyczące automatycznych zwrotów za bony podróżne nie są tak silne jak UE261. Rząd USA nie był zbyt szczegółowy w kwestii odwoływania lotów.

Departament Transportu zaproponował nowe przepisy, które pozwoliłyby podróżnym na otrzymanie zwrotu pieniędzy, gdy nie są w stanie odbyć podróży zaplanowanym lotem. Opublikowano zawiadomienie o proponowanych przepisach. Przedstawia ono zarys przepisów i definiuje znaczącą zmianę rozkładu lotów.

Jeśli lot jest odwołany, pasażerowie mają prawo do pełnego zwrotu kosztów. Linie lotnicze mogą jednak zdecydować się na wydanie w zamian vouchera na podróż. Mogą również zdecydować się na wydanie przyszłych voucherów podróżnych, ale bilet musi być ważny bezterminowo.

Grupy konsumentów zwróciły się do DOT o egzekwowanie polityki. Zabierze to czas i środki na egzekwowanie przepisów. Agencja powiedziała, że niektóre linie lotnicze nie zobowiązały się do egzekwowania swojej polityki. Przeglądają przepisy i porównują polityki linii lotniczych.

Niektóre linie lotnicze stwierdziły, że podejmą “rozsądne wysiłki”, aby zapewnić vouchery na podróż. Inne usunęły opcję zwrotu pieniędzy na swoich stronach internetowych.

Jeśli linia lotnicza odmówi ci zwrotu pieniędzy, możesz to zaskarżyć do DOT. DOT rozpatrzy Twoją skargę i wyśle Ci pisemną odpowiedź w ciągu 60 dni. Następnie możesz złożyć formalną skargę. Jeśli nie jesteś pewien tego procesu, PIRG ma przewodnik po polityce linii lotniczych.

Jeśli linia lotnicza odmawia zwrotu pieniędzy, możesz poprosić firmę obsługującą Twoją kartę kredytową o obciążenie linii lotniczej zwrotem kosztów. Możesz również złożyć skargę do rządu federalnego. Jest to najlepszy sposób na odzyskanie pieniędzy. Możesz również skontaktować się z biurem obsługi klienta linii lotniczych.

DOT wywalczył ponad 600 milionów dolarów w zwrotach dla pasażerów od sześciu linii lotniczych. W tych sprawach chodzi o American Airlines, Frontier Airlines, TAP Portugal, Aeromexico, izraelskiego przewoźnika El Al i kolumbijskie linie Avianca.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *